Ashworld začíná tvorbou postavy. Tento úkol není záhodno podcenit, neboť se špatnou postavou budete zalezlí ve spodních částech žebříčku, zatímco s pořádným týpkem budete stoupat, stoupat, až na vrchol.
Některé vlastnosti jsou mezi hráči silně podceňovány, ale pojďme si to rozebrat postupně. Ne vše je takové, jak by se mohlo zdát.
Obtížnosti tohoto kroku přidává to, že si můžete vybrat celkově z pěti ras - člověk, ghoul, mutant, párač a robot (dva poslední v betaverzi nepovoleni).
Má vliv počet hitbodů - každý bod síly ovlivňuje o jeden hitbod.
Určuje nosnost charakteru - 1 bod síly je 25 liber nosnosti.
Ovlivňuje ublížení a šanci na zásah při boji zblízka či za použití chladných zbraní
Důležité při boji na dálku, při větší vzdálenosti se charakteru s vysokým vnímáním šance na zásah nesnižuje tolik, jako ostatním. Není nad to, když soupeře odprásknete dříve, než se přiblíží.
Zvyšuje nepříliš užitečné schopnosti doktor, první pomoc a pasti.
Vnímání ovlivňuje, kolik informací uvidíte v žebříčku u protihráčů. Máte-li vnímání 10, vidíte přesný počet jeho HB, máte-li 9-7 vidíte zdravý, lehce zraněný, zraněný, hodně zraněný, kriticky zraněný či mrtvý, máte-li 6-5 tak zdravý, zraněný, hodně zraněný, kriticky zraněný či mrtvý, máte-li 4-2 tak živý nebo mrtvý a máte-li jen vnímání 1, zdraví nepřítele je neznámé.
Každý bod odolnosti zvyšuje zdraví o 2 zásahové body.
Určuje odolnost proti radiaci a jedu (ve verzi 0.71 bez účelu).
Má vliv na rychlost samoléčení. To má význam jen v době, kdy nejste online.
Vyšší odolnost zvyšuje schopnost zálesák (ve verzi 0.71 bez účelu, později bude uplatněno při cestování).
Ovlivňuje schopnosti obchod a řeč, tedy vaše ceny v obchodech.
Většinou nastavována na hodnotu 1.
Ovlivňuje schopnosti první pomoc, doktor, zálesák, věda a opravář.
Určuje počet zkušenostních bodů, které obdržíte každou další úroveň. Těch dostanete vždy 5 + 2× inteligence .
Jedna z nejdůležitějších vlastností, určuje počet akčních bodů. S hbitostí 10 máte 10AB, s 9-8 máte 9 akčních bodů, při 7 a 6 pak 8 akčních bodů, 5-4 bodů hbitosti je 7 akčních bodů, při ubohé hbitosti 3 nebo dva máte pouhých 6 akčních bodů a s jedním bodem hbitosti 5 akčních bodů.
Dále hbitost určuje třídu zbroje, tedy to, jak jste v boji mrštní a úskoční.
Zásadně ovlivňuje všechny bojové a zlodějské schopnosti.
Vysoké štěstí zvyšuje šanci na kritický zásah a kladně ovlivňuje vaši schopnost gambling a možnost vyhrát v kasínu.
HHPZ