Fallout 1.5: Resurrection je projekt amatérského českého týmu, jenž se rozhodl zkrátit čekání na Fallout 3 a vytvořit si hru vlastní. Projekt stále běží, hra ještě celá hotová není, zatím je teprve nadesignovaná. Následující o ní píší sami autoři...
Temnota. Temnota je stále stejná. Nejdůležitější ze smyslů v ní nemá význam. Ostatní smysly zesílí a představivost začíná pracovat. Zvuky okolí, kterými by se nikdo za normálních okolností nezabýval dostávají nový strašidelný význam. Každou chvíli hrozí nečekaný útok z neznáma a nedá se s tím nic dělat, jen čekat a doufat… v zázrak. Probouzíš se a pomalu otevíráš slepené oči, vidíš však jen tmu. Zkoušíš pomalu hýbat končetinami a posadit se, ale při sebemenším pohybu celé tvé tělo zalije nesnesitelná bolest, ne, raději zůstaneš chvíli ležet. Začínáš si pomalu uvědomovat své okolí, chladný vlhký vzduch tě jemně hladí po tvářích a v dálce slyšíš ozvěnu krysího pískání. Cítíš, že ležíš na něčem studeném a nepravidelném, nejspíš to je skála, ale bolest ti nedovolí přesvědčit se hmatem. Kde to jsem a jak jsem se sem dostal? Problesklo ti hlavou. Snažíš se zrekapitulovat své vzpomínky na chvíle před zatměním… marně. Jakoby ti v tom bránila jakási neviditelná bariéra, čím dál do minulosti se snažíš nahlédnout, tím se bariéra zvětšuje. Co se ti to stalo? Proč si nemůžeš na nic vzpomenout? Tvé tělo opět zalila silná bolest. Zkoušíš se zase posadit, tentokráte už úspěšně. Pravou rukou nahmatáváš malou kovovou krabičku a instinktivně ji v jednom místě stiskneš. Mihotavý plamen zapalovače osvětlí tvé nejbližší okolí. Teprve teď si uvědomuješ, kde si se to ocitnul. Skála je všude kolem tebe a táhne se kamsi do dálky. Tak proto ta ozvěna- jsi v jeskyni. Tvůj zrak se zaměřil na brázdu vedoucí z temnot až k tobě- na jejích okrajích jsou malé kalužky krve a kusy roztrhaného oděvu, takže si se sem nedostal svou vlastní silou, ale kdo tě sem tedy vláčel? S námahou trochu pootočíš hlavu a osvětlíš i další místa jeskyně. To co jsi spatřil ti vyrazilo dech- kolem tebe jsou desítky, ba i stovky kostí nejrůznějších živočichů, od malých krysích přes brahminí až po… lidské! Dopadnu takhle i já? Problesklo ti hlavou. Ne! To nikdy nedopustíš! I přes strašlivou bolest která zalívá každý kout tvého těla prohledáváš své věci. Každou z nich si dlouze prohlížíš a pomalu si vzpomínáš na jejich názvy a účely… pistole, nůž, náboje, pipboy… stimpack. Bez přemýšlení jej uchopuješ do ruky a celý jeho obsah si vpíchneš do těla. Po chvíli nehybného sezení cítíš, jak se ti rozproudila krev v žilách a bolest ustupuje do pozadí, tvé tělo se začíná rychle regenerovat. Zase přemýšlíš o tom, kdo jsi. Proč si dokážeš vzpomenout na významy a jména věcí, ale ne na to, kdo jsi? Co se ti stalo? Ohmatáváním kontroluješ postup regenerace, tvé tělo už je na tom mnohem lépe, konečně se můžeš hýbat aniž bys cítil palčivou bolest. Rány po celém těle se už začínají pomalu pokrývat čerstvou kůží, v odrazu na lesklém kovu zapalovače pozoruješ se zaražením svoji tvář. Jako by ses díval na cizího člověka, si to opravdu ty? Z úvah tě vytrhne černé místo nad čelem, lehce se jej dotkneš a vykřikneš šílenou bolestí- jako by ti v tom místě někdo rozdrtil lebku! Z čerstvě zatažené rány se začíná opět řinout potok krve a zalévá ti oči. Tak proto… Po krátkém odpočinku si zase prohlížíš své věci a tvůj zrak spočine na Pip-boyovi. Tiskneš aktivační tlačítko, ale nic se neděje. Ani nevíš proč, otáčíš jej na druhou stranu odjímáš ochranný kryt. V mihotavém světle plamenu zapalovače se snažíš přijít na to v čem by mohla být chyba. Máš to! Paměťový modul je poškozený, musí se aktivovat záložní- prázdný. Ani zde se odpovědí nedočkáš, jako by ti v tom bránila nějaká vyšší moc. Sbíráš své věci a připravuješ se k odchodu, když tu náhle tvůj zrak spočinul na malém lesklém předmětu ležícím kousek od tebe v brázdě, kterou vytvořilo tvé bezvládné tělo. Opatrně jej zvedáš a prohlížíš si ho. Je to malý přívěšek na krk, cítíš, že má pro tebe obrovský význam, ale jaký? Prohlížíš si jej co nejpozorněji, co to je za písmena? Vypadá to jako… ano, vždyť to je přece jméno! Tvoje jméno! Alespoň na něco sis vzpomněl. Zavěšuješ si jej na krk a vydáváš se po brázdě až tam, kde tvoje pouť začala, něco ti říká, že nebude krátká…
Fallout 1.5: Resurrection je připravovanou modifikací Falloutu 2, jejíž děj je, jak už název napovídá, zasazen do období mezi Falloutem 1 a 2, kdy se svět stále ještě zmítá v chaosu a kde existují jen nezávislé komunity jež mezi sebou udržují pouze obchodní styk. Svět je stále nepřátelským místem, kde právo stojí na straně toho, kdo má lepší pušku. Jak jste se v úvodním příběhu dozvěděli, hráčova postava se brobouzí v temné jeskyni s těžkými zraněními, neví, jak se tam ocitla ba dokonce neví ani kdo je, začínáte tedy úplně od nuly a pátráte po své minulosti jenž je temnější, než by se na první pohled mohlo zdát… Více o příběhu a jeho hloubce vám už prozrazovat nebudeme, jen vám povíme to, že je jako v ostatních Falloutech- propracovaný, plný překvapivých dějových zvratů a nečekaného rozuzlení. Jakožto velcí fandové Falloutu se snažíme brát si z každého dílu jen to nejlepší- vtípky, kterými byl F2 doslova prošpikován tu ustupují do pozadí a vrací se opět skvělá atmosféra úpadku a beznaděje, kterou mnoho lidí tolik miluje na prvním díle, nechceme tím smaozřejmě říct, že v ní nenajdete žádné popkulturní odkazy a vtipné hlášky, i těch si užijete, ale v šeho s mírou. Vraťme se teď k názvu hry. Proč zrovna Resurrection? Tento název jsme zvolili ze dvou důvodů, neboť jeho překlad zní vzkříšení a přímo se tak týká hlavní postavy, která vlastně na začátku jakoby vstane z mrtvých a druhým význemem je znovuoživení starého dobrého Falloutu- nechceme do hry přidávat příliš mnoho nových věcí, či dokonce celý systém překopávat, je nám jen o oživení toho, co tak všichni milujeme a bez čeho si náš život už nedokážeme představit. Asi každý vzpomíná na to, jaké to bylo, když poprvé usednul k Falloutu. Než hru dohrál, procházel nádhernými lokacemi plnými fascinujících věcí a neustále objevoval nové a nové skutečnosti. I když jde hra hrát stále dokola, už nikdy se ten pocit z prvního hraní nevrátí, jediné co můžete je čekat na něco nového, kde budete moci znovu objevovat a vychutnávat nepoznané a právě o to se snažíme. Abychom se vyhnuli konfliktům mezi ději F1 a F2, zasadili jsme celý příběh do úplně nových lokací, posunutých východně od rodící se NCR, kousek před velkou pustinu, vím, že to mnohé z vás zklame, ale na druhou stranu nám to dává více možností a větší volnost příběhu. Co se týče velikosti celého dobrodružství, tak to bude odpovídat zhruba Falloutu 1, spíš o něco málo menší, ale i tak to bude pěkná dřina, držte nám palce, ať to zvládnem:) Na hře už pracujeme nějakou dobu a udělali jsme pěkný kus práce, ovšem ještě větší nás čeká, i když je náš tým malý, skládá se ze spolehlivých a talentovaných lidí, kteří jsou do práce zapálení a den za dnem se posouvají blíže a blíže k dokončení. Kdy to bude? Kdo ví, čeká nás ještě dlouhá cesta plná překážek, ale jednou se snad dočkáme, nechte se překvapit…
HHPZ